środa, 2 marca 2016

Expresowy obiad w niecałe 15 min

Bywają dni taki takie jak dziś, kiedy wstaje się na ostatnią chwilę, bo budzik skapitulował... pozostała część dnia wygląda oczywiście nerwowo. W takich sytuacjach zdarza mi się gotować obiad na ostatnią chwilę. Jakie wtedy znajduję rozwiązanie? nie zamawiam pizzy, nie kupuję gotowej mrożonki tylko wrzucam warzywa na grilla i obiad gotowy w niecałe 15 min. Zostało mi troszkę ryżu z pomidorówki, więc na koniec dodałam go na patelnię i wymieszałam z pozostałymi składnikami. Talerz udekorowałam garścią rukoli żeby dodać zieleni:) Całość nadzorował mój kochany synek Mieszko:* który towarzyszy mi zawsze w kuchni.

  
Składniki:
mała marchewka
pół papryki,
pół cebulki,
1/3 dużej cukinii,
kilka pomidorków koktajlowych
pół woreczka białego ryżu
2 płaskie łyżki oleju kokosowego
garść rukoli

Na patelni rozgrzewam olej. Dodaję plastry cukinii. Griluję. Po ok. 2 min dodaję pozostałe warzywa: plasterki papryki, marchewki i piórka cebuli.Całość griluję na patelni jakieś 5-6 min. Na koniec dodałam połówki pomidorków koktajlowych i ryż. Doprawiłam solą himalajską, świeżo mielonym pieprzem i ziołami prowansalskimi. Na talerzu udekorowałam rukolą.

 

Wartość odżywcza całej porcji:
350 kcal
7,6 g białko
1,5 tłuszcz
39,4 węglowodany
8,7 błonnik

Smacznego! :*


1 komentarz:

  1. warzywa na patelnie, jakaś kasza ewn. ryż to moje prawie codzienne obiady. nie ma to jak być nastolatką, która musi dla siebie gotować... ;-;

    OdpowiedzUsuń